گروه تروریستی داعش که برخی آن را به عنوان جانشین گروه القاعده در خاورمیانه بویژه در عراق و سوریه می دانند،این روزها بیش از هر گروه و فرقه تروریستی بر سر زبان ها است و از آن به عنوان خشن ترین گروه تروریستی در منطقه یاد می کنند.
 درباره داعش بیشتر بدانیمبه گزارش  جاجرم به نقل از  ایرنا ، اگرچه این فرقه ترویستی از زمان جنگ تکفیری و سلفی ها در سوریه و اقدامات ترویستی و اعمال وحشیانه و ضد بشری در رسانه های محافل سیاسی و افکار عمومی مطرح شده است اما روز سه شنبه نام این گروه با تصرف شهر موصل عراق و برخی مناطق دیگر استان نینوا ناگهان در صدر اخبار رسانه های قرار گرفت.

 

این اقدام ناگهانی دور از ذهن ، پرسش های زیادی را درباره داعش، چگونگی شکل گیری آن و نحوه تامین هزینه های این گروه تروریستی در ذهن ایجاد کرده است.

*داعش در بدو تاسیس

داعش که خود را حکومت اسلامی عراق و شام (به عربی: الدولة الاسلامیة فی العراق والشام) می نامد،در اوایل سال های جنگ عراق تاسیس شد. در سال 2004 متعهد به وفاداری و حمایت از القاعده و به عنوان القاعده عراق مشهور شد.

در 15 اکتبر 2006 این گروه به یک سازمان فراگیر برای گروه های شورشی عراق تحت عنوان حکومت اسلامی عراق تبدیل شد.

داعش یک گروه مسلح تروریستی است که اندیشه تکفیری را پیشه کرده است و هدف سازمان دهندگان آن نیز بازگرداندن چیزی است که آنان آن را خلافت اسلامی و اجرای شریعت می نامند و عراق و سوریه نیز جولانگاه عملیات داعش است.

*جنایات داعش

یکی از دلایل شهرت گروه تروریستی داعش، انجام عملیات های تروریستی غیر انسانی در سوریه بود. انتشار تصاویری از ابو عبدالرحمن العراقی به عنوان یکی از خشن ترین اعضای گروهک داعش در هنگام بریدن سر سربازان و مردم در روستاهای شهر حلب موجب انزجار عمومی از این گروه تروریستی شد.

آنان حتی به اعضای دیگر گروه های تروریستی که به لحاظ فکری به آنان نزدیک هستند، رحم نکرده و پس از ایجاد اختلاف میان « داعش »، « جبهه النصره» و «احرار الشام» تصاویری را از سرهای بریده اعضای گروه احرار الشام منتشر کردند.

دلیل دیگر انزجار عمومی و بخصوص مسلمانان از این گروه، هتک حرمت شخصیت های وارسته دنیای اسلام بود. تخریب مزار اویس القرنی، از یاران با وفا و گرانقدر امیر المومنین (ع) و عمار یاسر، از صحابه پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) در شهر «رقه» در شمال سوریه از جمله این رفتارها بود.

*هزینه های داعش

بدون شک برای انجام هزینه های تروریستی از سوی هر گروهی هزینه ها و بودجه های کلانی وجود دارد و گروهک تروریستی داعش نیز از این قاعده مستثنا نیست. تحلیل های مختلفی درباره تامین مالی داعش برای انجام عملیات تروریستی در سوریه و عراق وجود دارد.

گفته می شود، برخی دولت کشورهای منطقه هزینه های این گروه را تامین می کنند و ارتباطاتی با سران و دستگاه های امنیتی این کشورها دارند و برنامه های تروریستی آنان از سوی این کشورها طراحی می شود.

داعش مانند دیگر گروه های تروریستی بخشی از منابع مالی خود را از مناطقی که تصرف می کنند، تامین می کنند.

**داعش در سوریه

براساس آنچه در روزنامه الاشرق الاوسط درباره داعش منتشر شده، این گروه تروریستی پس از حضور در سوریه و انجام عملیات تروریستی، شهر رقه را به عنوان پایتخت موقت خود قرار داده است.

رنگ رسمی این فرقه تروریستی مانند شبکه القاعده، سیاه است. رنگ ساختمان ها، خودروها و پرچم آنها نیز سیاه است. داعش مناطق تحت کنترل خود را مانند افغانستان به ولایت های متعدد تقسیم کرده است.

هر ولایت دارای یک ˈامیرˈ و دادگاه اسلامی و شورای خدمات اسلامی است. شورای خدمات اسلامی نقش و فعالیتی مثل شهرداری ها دارد.

این گروه حتا در سوریه اتومبیل هایی را با پلاک دولت اسلامی شماره گذاری کرده و بر اساس تصاویر منتشره، پلیس راهنمایی و رانندگی بنام داعش تشکیل شده است.

بخش رسانه ای داعش شامل دو موسسه رسانه ای فرقان و اندلس هم فعالیت های تبلیغی – رسانه ای را پیگیری می کند و تمامی تصاویر تکان دهنده از طریق این رسانه ها منتشر می شود.

الشرق الاوسط می نویسد، شاکله داعش را تندروهای عراق، تونس و لیبی تشکیل می دهند و هیچ یک از مخالفان سوریه ایی در این گروه حضور ندارند. به عبارتی داعش در اصل و اساس زایده عراق است.

روزنامه ایندپندنت انگلستان نیز درباره گروه داعش نوشته که این گروه جایگزین القاعده است و این گروه از زمان ریاست ابوبکر بغدادی بعد از آغاز بحران سوریه در سال 2011 میلادی، و همچنین ناآرامی های استان الانبار عراق، قدرت بیشتری گرفته است.

این در حالی است که گروه تروریستی القاعده نیز چند ماه پیش اعلام کرد که القاعده مسوول اقدامات و درگیرِ ی های داعش با گروه های مخالف سوری در سال جاری میلادی نیست.

*اقدامات داعش در عراق

داعش در نیمه دوم سال 2013 نزدیک به 1400 خانه را در عراق منفجر و ویران کرد. طی این حملات 1996 نفر کشته و 3021 نفر زخمی شدند.

در دی 1392(ژانویه 2014) پس از به آتش کشیدن چادر معترضین در استان های سنی نشین عراق توسط نیروهای امنیتی، و عقب نشینی ارتش از دو شهر رمادی و فلوجه، نیروهای حکومت اسلامی عراق و شام از این فرصت استفاده کرده و نیمی از شهر فلوجه و قسمتی از شهر رمادی را به تصرف خود درآورده و در این دو شهر به ایجاد ایستگاه های ایست و بازرسی مبادرت کردند.

عشایر عراق در نبود ارتش به مقابله با این گروه پرداختند. در نهایت داعش توانست کنترل کامل فلوجه را در دست بگیرد ولی طی نبرد سرکرده داعش در رمادی کشته و کنترل این دو شهر از دست آنان خارج شد.

هرچند داعش برای فلوجه یک والی تعیین کرداما پس از عقب نشینی از این دو شهر، در عملیات انتقام محمد در صحرای الانبار، نبرد میان عشایر منطقه، پلیس محلی، ارتش عراق، نیروهای داوطلب از دیگر مناطق عراق از یک طرف و نیروهای داعش از طرف دیگر در استان الانبار عراق درگرفت.

ارتش عراق در 14 دی ماه سال 92 اعلام کرد که پس از دو روز درگیری با اعضای این گروه در رشته کوه ˈ حمرینˈ توانست آنان را از این منطقه بیرون برآند. داعش نیز به طرف استان صلاح الدین عقب نشینی کرد.

عناصر گروهک تروریستی داعش، پنجشنبه شب 8 خردادماه 1393 ، 150 دانش آموز دختر و پسر دبیرستانی کُرد ساکن منطقه عین العرب که برای شرکت در امتحان نهایی، عازم حلب بودند، ربودند.

عناصر داعش، در همان روز، 193 تن از شهروندان کُرد را نیز که 17 تا 70 سال سن داشتند، در منطقه قباسین واقع در حومه شهر الباب در استان حلب ربودند و به جستجوی خانه به خانه این منطقه پرداختند.

امروز داعش در موصل عراق مستقر است و تلاش ها برای آزادی این شهر از دست این گروه تروریستی ادامه دارد.

** امادگی دولت عراق برای مقابله

همزمان با حمله تروریست های داعش به شهر موصل عراق و سقوط این شهر ، ارتش عراق برای مقابله با تروریست ها ، جنگنده های اف-16 خود را به پرواز در آورد.

به گزارش ایرنا ، رسانه های عربی اعلام کردند که شخصیت های عراقی نیز از شهروندان این کشور خواستند برای مقابله با داعش سلاح به دست گیرند .

ارتش عراق جنگنده های اف- 16 خود را برای حمله به داعش به پرواز در آورد و دیگر هواپیماهای جنگی این کشور نیز برخی مواضع داعش را در ˈ الطیاره ˈ واقه در جنوب موصل و ˈ الشرقاط ˈ در صلاح الدین را بمباران کردند .

کارشناسان سیاسی می گویند، این جنگ برای عراق اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل از پیشرفته ترین امکانات خود برای مقابله با تروریست ها استفاده می کند تا کار تروریست ها را یکسره کند .

از سوی دیگر ائمه جمعه و علمای استان نینوا عراق از مردم خواستند برای مقابله با گروه تروریستی داعش اسلحه به دست گیرند و به جنگ آن ها بروند .

دولت عراق نیز به ریاست نوری المالکی نخست وزیر این کشور هسته بحران تشکیل داده و از شهروندان و عشایر این کشور خواست برای مقابله با داعش دست به اسلحه برند .

دولت عراق همچنین خواستار بازنگری در ساختار دستگاه های امنیتی عراق و مجازات مقصران حوادث اخیر در استان نینوا شد .

ˈ اسامه النجیفی ˈ رییس مجلس عراق نیز خواستار حمله گسترده نیروهای عراقی به داعش و اعزام نیروی بیشتر از بغداد به موصل برای تقویت نیزوهای موجود شد .

صدها هزار نفر از مردم استان نینوا از ترس داعش به سمت مرزهای کردستان عراق حرکت کرده و سعی می کنند وارد این منطقه شوند.

رسانه ها رفتار کردهای عراق با آوارگان استان نینوا را بسیار خوب ارزیابی کرده و تاکید کردند مردم این مناطق نیز به کمک آوارگان آمده اند .

** واکنش ها

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ، دبیر کل سازمان ملل، کشورهای غربی از جمله آمریکا ، انگلیس، اتحادیه عرب،در ساعت های اولیه تصرف شهر موصل به این اقدام داعش واکنش نشان داده و ان را محکوم کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه، حمله وحشیانه تروریست ها به شهر موصل مرکز استان نینوای عراق را به شدت محکوم کرد و گفت: گسترش حملات تروریستی به عراق نمونه ای بارز از خطر فرامرزی تروریسم است.

«مرضیه افخم» عصر سه شنبه ضمن ابراز نگرانی از روند حملات زنجیره ای تروریست ها به مناطق مختلف شهری و روستایی عراق، اظهار امیدواری کرد: اقدام مشترک ارتش، نیروهای امنیتی و مردم این کشور در مقابله با تروریست ها، امنیت و آرامش را به مناطق مورد هجوم بازگرداند.

وی، گسترش حملات تروریستی به عراق را نمونه ای بارز از خطر فرامرزی تروریسم دانست و افزود: با توجه به تهدید جهان شمول تروریسم، دولت ها و مجامع بین المللی ضروری است در شرایط خطیر کنونی در کنار دولت و ملت عراق قرار گیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در شرایط جاری، تقویت وحدت ملی عراق، تحکیم همدلی و همکاری همه طرف های سیاسی این کشور را در مقابله با تروریست ها بسیار مهم و موثر دانست.


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:مطالب مذهبی وبرگرفته ازاحادیث, قرآن, سخنان امامان معصوم, سخنان رسول خدا, و, , , ,, | 15:48 | نویسنده : خــــــادمـ الـحـسیـن |
سخنرانی صریح آیت‌الله جنتی در جمع ناظران شورای نگهبان:
«مرگ بر آمریکا» شامل سران فتنه 88 هم می‌شود

 آیت‌الله احمد جنتی عصر دیروز در جمع ناظران شورای نگهبان این شهر، با بیان اینکه در زمان ما برخی‌ها نمی‌فهمند آمریکا دشمن است، اظهار کرد: امام (ره) یک کلمه گفت که اگر اینها می‌فهمیدند کلمات نامرتبط نمی‌زدند.

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، وی افزود: امام (ره) فرمود آمریکا شیطان بزرگ است، این کلمه عالمی از معارف را جلوی چشمان آدم می‌آورد، بعضی بی‌بصیرت هستند و این کلمه امام (ره) برای‌ آنها جا نیفتاده است.
 
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه مردم ایران بیش از 30 سال شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند، گفت: این شعار شامل افرادی مانند سران فتنه که وصل به آمریکا هستند، می‌شود.
 
 
وی با تصریح بر اینکه افرادی که آمریکا از آنها حمایت می‌کند باید خجالت بکشند، افزود: فتنه‌گران برای نخستین بار در طول انقلاب اسلامی آرای مردم را زیر سئوال بردند و به جای اینکه اجازه دهند مردم جشن بگیرند، گفتند که آرا باید باطل شود.
 
جنتی ناظران شورای نگهبان را از بدنه مردم دانست و خاطرنشان کرد: تمام کاندیداها در کنار صندوق آرا نمایندگانی داشتند و آنها نیز بر روند برگزاری انتخابات نظارت کردند.
 
دبیر شورای نگهبان با تأکید براینکه هیچ انسان عاقلی تقلب در انتخابات را قبول نمی‌کند، خاطرنشان کرد: سران فتنه مردم را به خیابان‌ها کشیدند و با افراد ضد نظام مانند بهایی، کمونیست‌، سوسیالیست‌ و … که اسلام را قبول نداشتند همراه شدند.
 
 وی به روزه‌خواری علنی فتنه‌گران در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: شعار نه غزه، نه لبنان نشانه دوستی با تلاویو است و آمریکا و رژیم صهیونیستی از فتنه‌گران حمایت کردند.
 
رقص فتنه‌گران در روز عاشورا
 
جنتی با قدردانی از صدا و سیما در مستندسازی رفتار فتنه‌گران، بیان کرد: فتنه‌گران در روز عاشورا در خیابان‌ها ‌رقصیدند.
 
دبیر شورای نگهبان جرم زندانیان فتنه‌گر را هزاران بار از سارقان مسلح و متجاوزان به عنف بیشتر دانست و ادامه داد: این امر شبهه ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه ناظران شورای نگهبان باید مسایل را بدانند و شبهه‌زدایی کنند، افزود: ناظران شورای نگهبان مدافعان نظام و اسلام هستند.
 
به گفته جنتی، آمریکا به فرهنگ، اقتصاد، سیاست و نظام جمهوری اسلامی ایران هجمه می‌کند و برخی افراد نمی‌خواهند این موضوع واضح و روشن را ببینند.
 
وی با تأکید براینکه مردم اجازه نمی‌دهند اسلام آمریکایی وارد کشور شود، یادآور شد: نباید اجازه دهیم خون شهدا پایمال شود.
 
دبیر شورای نگهبان در ادامه به ظاهر شدن شیطان به صورت انسان بین مردم اشاره کرد و یادآور شد: شیطان در جنگ با پیامبر (ص) مشرکان را تحریک و بسیج می‌کرد.
 
وی با بیان اینکه امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامید، تصریح کرد: سخن امام (ره) هنوز برای بعضی از افراد جا نیفتاده است.
 
به گفته جنتی، برخی افراد بی‌بصیرت هستند و دوست و دشمن را اشتباه گرفتند.
 
دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه کمبود شناخت انسان را به قعر جهنم می‌برد، شیطان‌شناسی و خداشناسی را بسیار حائز اهمیت خواند.
 
وی با اشاره به اینکه عده‌ای دشمن را نمی‌شناسند و در پست‌های بالا هستند، خاطرنشان کرد: انسان‌ها نیاز به قبله‌نما و قطب‌نما دارند و باید قطب‌نما را بشناسند.
 
تقلب بهانه فتنه‌گری بود
 
جنتی با بیان اینکه مدعیان تقلب انتخابات 88 هیچ مدرکی در این زمینه ارائه ندادند، ادامه داد: با وجود اینکه گفته شده بود به شکایت اعتراض‌ها رسیدگی می‌شود؛ اما آنها مدارکی ارائه نکردند.
 
 عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه برای بیان اعتراض راه قانونی وجود دارد، یادآور شد: در سال 88 انتخاباتی برگزار شد که بی‌سابقه بود و اگر مدعیان تقلب شکایت می‌کردند رسیدگی می‌شد، اما از راه قانونی وارد نشدند و فقط گفتند تقلب شده است و اینکه چه کسی تخلف و یا تقلب کرده بود را مشخص نکردند.
 
وی افزود: سران فتنه که مدعی تقلب در انتخابات 88 بودند حاضر نشدند شکایت کنند.
 
وی با اشاره به حمایت اوباما از موسوی خاطرنشان کرد: اوباما نام موسوی را چندین بار در سخنرانی‌هایش مطرح و اعلام کرد که از او حمایت می‌کند بنابراین حتماً موسوی ریگی در کفش داشت و باید از چنین رفتاری خجالت بکشد.
 
جنتی با اشاره به اینکه بسیاری با نادانی به اشتباه می‌افتند، خاطرنشان کرد: اعضای شورای نگهبان راه خود را پیدا کردند و باید دیگران را راهنمایی کنند.
 
وی متذکر شد: اعضای شورای نگهبان از خود مردم هستند و در انتخابات 88 هر کدام از کاندیداها در کنار صندوق‌ها نماینده داشتند و هیچ عاقلی تقلب را قبول نمی‌کند.
 
دبیر شورای نگهبان با تصریح بر اینکه اکنون عده‌ای دشمن را نمی‌شناسند، یادآور شد: اینها در یک پست‌های بالایی هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: آدمی که سابقه در انقلاب دارد و مرتب سوابق خود را به رخ می‌کشد، زندان رفته و دردکشیده است، به حرف رهبر گوش نمی‌دهد و حرف امام (ره) را توجیه می‌کند و بعد به آمریکا چراغ سبز نشان می‌دهد، با اینگونه افراد باید چه کار کرد.
بر گرفته از رجا نیوز

برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:مطالب مذهبی وبرگرفته ازاحادیث, قرآن, سخنان امامان معصوم, سخنان رسول خدا, و, , , ,, | 15:46 | نویسنده : خــــــادمـ الـحـسیـن |

siK7E5NQ_535

شنیده ام بیمار ها شفا داده اے

 

بیماری هاے لاعلاج

شنیده ام بیماران هر چہ نا امیدتر ، شما رئـ❤ـوف تر

چندے است دلم بدجور بیمار است،

بہ در هر کجا رفتم راهم نداده ، ردم کردند

چند سالے است دلم معتاد بہ گناه است …

شنیده ام بیماران دست بہ پنجره فـღـولـاد شما مےکشند و شفا مےگیرند

نہ پایم بہ حرم مےرسد

نہ دست کوتاهم بہ پنجره فـღـولـادتـان آقـا …

دلـ م سخت بیمار است …

شفا مےدهے ؟


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:مطالب مذهبی وبرگرفته ازاحادیث, قرآن, سخنان امامان معصوم, سخنان رسول خدا, و, , , ,, | 15:44 | نویسنده : خــــــادمـ الـحـسیـن |

حسین رشیدی‌فر یکی از این شهدای نوجوان دوران 8سال دفاع مقدس است که در سن 16 سالگی به شهادت رسیده .


روحش شاد و یادش گرامی باد

 شهید حسین رشیدی‌فر در 20 اسفند سال 1349 مطابق با اول محرم سال 1390 در استان تهران چشم به جهان گشود، در 18 ماهگی به همراه خانواده به یزد رفت.

او در مهر سال 55 وارد دبستان شد، هنوز 2 سال از دوران تحصیلش نمی‌گذشت که انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 57 اوج گرفت. وی با اینکه 8 سال بیشتر نداشت در تمام تظاهرات‌، بچه‌های همسن و سال خود را بسیج کرد و در سراسر کوچه با هم شعارهایی علیه حکومت شاه سر می‌دادند.

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، شهید حسین رشیدی‌فر با شنیدن اخباری از جنایت صدام و بعثیان، با اینکه 10 سال و چند ماه بیش نداشت، هوای جبهه را در سر می‌پروراند.

وی پس از پایان دوره تحصیلی مقطع ابتدایی، برای ادامه تحصیل در مهر سال 60 در مدرسه راهنمایی «مدرس» شروع به تحصیل کرد و در این زمان در کلاس‌های آموزش‌ نظامی نیز شرکت می‌کرد.

شهید رشیدی‌فر در سال دوم راهنمایی پس از گذراندن حدود 4 ماه از کلاس‌های نظامی توانست در 20 دی‌ سال 62 از مادرش رضایت‌نامه اعزام به جبهه را بگیرد.
تاریخ تولد شهید رشیدی‌فر در شناسنامه سال 49 قید شده بود که به سال 45 تبدیل کرد و با بسیج دانش‌آموزی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

وی پس از 2 ماه خدمت در جبهه به منزل بازگشت و تا پایان سال تحصیلی در استان یزد ماند. سال 63 در مدرسه رزمندگان برای کلاس سوم راهنمایی ثبت‌نام کرد اما دائماً می‌گفت «زکات جسم ما، حضور سالی 3 ماه در جبهه است.» تا اینکه دوباره عازم جبهه شد و در 15 مرداد سال 64 در عملیات قدس 5 در منطقه هورالعظیم به درجه شهادت نائل آمد.

شهید «حسین رشیدی‌فر» از 10 سالگی هوای جبهه را در سر می‌پروراند تا اینكه در 13سالگی، رضایتنامه اعزام به جبهه را گرفت.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:مطالب مذهبی وبرگرفته ازاحادیث, قرآن, سخنان امامان معصوم, سخنان رسول خدا, و, , , ,, | 15:43 | نویسنده : خــــــادمـ الـحـسیـن |

لإمام الباقر عليه السلام :كانَ فيما وَعَظَ بِهِ لُقمانُ ابنَهُ أن قالَ : يا بُنَيَّ ، إن تَكُ في شَكٍّ مِنَ المَوتِ فَارفَع عَن نَفسِكَ النَّومَ ولَن تَستَطيعَ ذلِكَ ، وإن كُنتَ في شَكٍّ مِنَ البَعثِ فَادفَع عَن نَفسِكَ الاِنتِباهَ ولَن تَستَطيعَ ذلِكَ ، فَإِنَّكَ إذا فَكَّرتَ عَلِمتَ أنَّ نَفسَكَ بِيَدِ غَيرِكَ ، وإنَّمَا النَّومُ بِمَنزِلَةِ المَوتِ ، وإنَّمَا اليَقَظَةُ بَعدَ النَّومِ بِمَنزِلَةِ البَعثِ بَعدَ المَوتِ . حديث

امام باقر عليه السلام :در نصايح لقمان به پسرش است كه گفت : «اى پسرم! اگر درباره مرگْ ترديد دارى، خواب را از خود ، دور كن ـ كه نخواهى توانست ـ و اگر درباره رستاخيزْ ترديد دارى، بيدار شدن از خواب را از خود دور كن ـ كه نخواهى توانست ـ ؛ زيرا اگر انديشه كنى ، مى دانى كه جان تو در دست ديگرى است و همانا خواب ، به منزله مرگ است و بيدارى پس از خواب ، به منزله بر انگيخته شدن پس از مرگ» .الإمام الباقر عليه السلام :قالَ لُقمانُ لاِبنِهِ : طولُ الجُلوسِ عَلَى الخَلاءِ يورِثُ الباسورَ ، فَكَتَبَ هذا عَلى بابِ الحُشِّ . حديث

امام باقر عليه السلام :لقمان به پسرش گفت: «طولانى نشستن براى تخلّى ، موجب بواسير مى گردد» . 
اين جمله بر درِ مستراح ، نوشته شد .

امام باقر علیه السلام فرمودند:

مَا حَسَنَةُ الدُّنیا إلّا صِلَةُ الإخوانِ وَالمَعارِفِ

خوبی دنیا جز در پیوند با برادران و آشنایان نیست

 

(بحار الأنوار، ج46، ص 291

الإمام الباقر عليه السلام :كانَ فيما وَعَظَ بِهِ لُقمانُ عليه السلام ابنَهُ : ... كُن أمينا ؛ فَإِنَّ اللّه َ تَعالى لا يُحِبُّ الخائِنينَ . حديث

امام باقر عليه السلام :در موعظه لقمان به پسرش، چنين بود: «امين باش؛ زيرا خداى متعال ، خيانتكاران را دوست ندارد» .

لإمام الباقر عليه السلام :كانَ فيما وَعَظَ بِهِ لُقمانُ ابنَهُ : ... جَدِّدِ التَّوبَةَ في قَلبِكَ ، وَاكمَش في فَراغِكَ قَبلَ أن يُقصَدَ قَصدُكَ ، ويُقضى قَضاؤُكَ ، ويُحالَ بَينَكَ وبَينَ ما تُريدُ . حديث

امام باقر عليه السلام :در نصايح لقمان به پسرش اين بود كه: « . . . توبه را در دلت تازه كن ، و پيش از آن كه كارَت فرا رسد و قضايت قطعى شود و بين تو و آنچه مى خواهى ، فاصله بيفتد ، در ايّام فراغتت، [براى توبه] شتاب كن ».

سال شمار

سال‌شمار امامت امامان دوازده‌گانه شیعه توضیحات دوره امامت علی بن ابی‌طالب از درگذشت پیامبر اسلام آغاز شده‌است. آغاز امامت هر امام مصادف با درگذشت امام پیشین است. دوره امامت حجت بن حسن از لحظه درگذشت امام پیشین خود آغاز شده است و چون به عقیده شیعیان دوازده امامی وی زنده است و از نظرها پنهان می‌باشد، لذا امامت حجت بن حسن تا زمان ظهور وی و پیرو آن تا روز قیامت ادامه دارد. (۱) علی بن ابی‌طالب ۶۳۲ تا ۶۶۱ (۲۹ سال) (۲) حسن مجتبی ۶۶۱ تا ۶۷۰ (۹ سال) (۳) حسین بن علی ۶۷۰ تا ۶۸۰ (۱۰ سال) (۴) سجاد ۶۸۰ تا ۷۱۲ (۳۲ سال) (۵) محمد باقر ۷۱۲ تا ۷۳۲ (۲۰ سال) (۶)جعفر صادق ۷۳۲ تا ۷۶۵ (۳۳ سال) (۷) موسی کاظم ۷۶۵ تا ۷۹۹ (۳۴ سال) (۸) علی بن موسی الرضا ۷۹۹ تا ۸۱۷ (۱۸ سال) (۹) محمد التقی ۸۱۷ تا ۸۳۵ (۱۸ سال) (۱۰) علی النقی ۸۳۵ تا ۸۶۸ (۳۳ سال) (۱۱) حسن عسکری ۸۶۷ تا ۸۷۴ (۷ سال) (۱۲) حجت بن حسن (مهدی) از ۸۷۴ تا زمان حال (تاکنون ۱۱۴۰ سال)

یاران حضرت

ه دلیلی سستی حکومت امویان باقر و فرزندش صادق توانستند حوزه‌های بزرگ درسی ایجاد کنند. بخش بزرگی از احادیث شیعیان از این دو شخص است و مثل قال باقر و قال صادق که میان شیعیان رواج دارد نیز به این نکته اشاره دارد. بعضی از بزرگان اهل سنت و بعضی از مردم ایران نیز جزء شاگردان محمد باقر بوده‌اند که نام برخی به شرح زیر است: ابوعبداللّه جابربن یزید بن حارث جعفی محمد ابن مسلم ثقفی کوفی عبدالملک بن اَعیَن سلیمان بن خالد برید بن معاویه عجلی ابوخالد کابلی فُضَیل بن یَسار ابوالصّبّاح کِنانی حمّاد بن ابی سلیمان (ایرانی) داوود بن ابی هند سرخسی(ایرانی) محمّد بن اسحاق (ایرانی) میمون قدّاح مکّی معروف بن خرّبُوذ عبدالله بن عطاء مکّی

فرزندان

برای محمد باقر هفت فرزند یاد کرده‌اند، پنج پسر و دو دختر: جعفر صادق. (امام ششم شیعیان) عبد الله بن محمد. او هم از ناحیه پدر و هم از ناحیه مادر با جعفر صادق متحد است. وی صاحب فضل و صلاح بوده که فردی از بنی امیه به او سم خورانید و او را کشت.[۱] ابراهیم بن محمد، از ام حکیم. عبید الله بن محمد، از ام حکیم. علی بن محمد، ام ولد. زینب بنت محمد، از ام ولد.[۲] ام سلمه، از ام ولد. برخی، تنها شش فرزند برای محمد باقر نام برده‌اند و بر این باورند که وی فرزندی به نام عبید الله نداشته‌است.[۳] گروهی دیگر گفته‌اند که دو دختر نداشته‌است، بلکه زینب و ام سلمه در حقیقت دو نام برای یک دختر است.[۴]

امام محمدباقر Baghi tomb.jpg نقش پنجمین امام شیعیان نام امام محمدباقر کنیه ابوجعفر لقب(ها) باقرالعلوم شاکر صابر هادی زادگاه مدینه مدفن قبرستان بقیع، مدینه پدر علی بن الحسین مادر فاطمه بنت حسن بن علی همسر(ان) ام فروه، ام حکیم دختر اسید بن مغیره ثقفی فرزند(ان) جعفر صادق، ابراهیم، علی، عبدالله، زینب، ام سلمه طول عمر ۵۷سال (سال ۵۷ تا۱۱۴ پس از هجرت) پیش از امامت ۳۸ سال دوران امامت ۱۹ سال (سال ۹۵ تا ۱۱۴ پس از هجرت)


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:مطالب مذهبی وبرگرفته ازاحادیث, قرآن, سخنان امامان معصوم, سخنان رسول خدا, و, , , ,, | 15:42 | نویسنده : خــــــادمـ الـحـسیـن |

اگر لطمه زدن خوب است ، ای کاش برخی اقایان شرف می داشتند و برای دفاع از ناموس سید الشهدا حضرت زینب (س) یقه چاک می دادند. اگر لعن خوب است ، ای کاش برخی اقایان شرف به خرج داده و سران فتنه ۸۸ که طرفداران آنها در عاشورا ۸۸ به خیابان آمدند را لعن می کردند… به گزارش گروه اجتماعی “ره به ری” : در این گزارش قصد داریم به بدعتی که برخی تلاش دارند تا ان را در هیئات سینه زنی پایه گذاری کنند و ریشه ها و سر منشاء ان و همچنین سخنان ارزشی استاد رحیم پور ازغدی اشاره ای داشته باشیم. استاد رحیم پور ازغدی در سخنان اخیر از یک تشیع جدید با نام تشیع لندنی یاد کرده است که واکنش های جالبی را به همراه داشته است. این محقق ارزشی کشورمان در بخشی از سخنان خود ضمن انتقاد به آنان که در هیئات مذهبی خود می گویند: “مستم و مستم”، “مشتم و مشتم” و ” رقاصم و رقاصم رقاصه عباسم” گفت : خدا لعنت کند کسانی راکه در عزاداری امام حسین(ع) لخت می‌شوند و می گویند “مستم و مستم”، “مشتم و مشتم” و ” رقاصم و رقاصم رقاصه عباسم”؛ البته باید گفت ۹۰ درصد هیأت ها برای خدا و عشق امام حسین(ع) خدمت می‌کنند و اگر مداح ها نبودند قضیه کربلا فراموش می‌شد. وی همچنین در کنایه ای به این هیئات گفت : آنهایی به حضرت امام حسین(ع) و “حضرت محسن(ع)” ارادت داشتند که زیر آتش و بمب‌های شیمیایی “حسین حسین” گفتند و شهید شدند نه یک مشت شیعه انگلیسی مفت خور که برخی از انها جلسه‌ای ۳۰ میلیون تومان می‌گیرند؛ این افراد تا وقتی دنیایشان تامین باشد “حسین حسین” شان برقرار است. اخیرا به اتفاقاتی عجیب در برخی هیئات مذهبی بر خورده ایم که اشاره به آن خالی از لطف نیست . البته تمام این هیئت ها که کارهای عجیب و غریب در انها صورت می گیرد یک وجه اشتراک دارند و آن این است که مداحان و افراد سرشناس این هیئات در مجالس سید صادق شیرازی حضور داشته و در بعضی موارد حتی از مریدان وی می باشند. از آن مداح مشهدی گرفته که تحت تاثیر بیت شیرازی در مشهد مراسم ایجاد می کند ، تا آن مداحی که آهنگ های آن ور آبی را به مداحی تبدیل کرده است. در بعضی از این هیئت ها به جرات می توان گفت خواسته یا نا خواسته تلاش می شود تا شیعان را احمق جلوه داده و وهابیت را در تمسخر تشیع و تخریب وجهه شیعه یاری کنند. از تاکید بر لعن و ایجاد تفرقه تا ترویج لطمه زنی و حتی رقصیدن در هیئت و … حالا بماند که چه طور شده است که در این روزها که شیعیان و اهل سنت عراق و ایران و سوریه و لبنان و .. نیاز به اتحاد برای ریشه کن کردن دشمنان دارند ، این هیئت ها بر لعن تاکید می کنند؟ بماند که چگونه است که در روزهایی که دشمنان اسلام تلاش می کنند تا با به تمسخر گرفتن شیعیان ، اهل سنت را جذب کرده و توجیهی برای دشمنی با شیعه مطرح کنند ، چنین مطالبی مطرح می شود؟ بماند که چرا این مطالب فقط از بیت صادق شیرازی و مداحان و روحانیون طرفدار وی شنیده می شود ؟ بماند که چرا تمام مداحانی که چنین می گویند زیر عکس وی مداحی کرده و یا عاشق وی هستند و .. اگر لطمه زدن خوب است ، ای کاش برخی اقایان شریف می داشتند و برای دفاع از ناموس سید الشهدا حضرت زینب (س) یقه چاک می دادند. اگر لعن خوب است ، ای کاش برخی اقایان شرف به خرج داده و سران فتنه ۸۸ که طرفداران آنها در عاشورا ۸۸ به خیابان آمدند را لعن می کردند.. اخیرا یکی از دوستان به شوخی می گفت : فلانی باید حق داد به سینه زنان برخی از هیئات سینه زنی ف، ان قدر مداح تند تند می خواند که سینه زنان بعد از ۵ الی ۶ دقیقه فقط دست ها را به بالا و پایین اورده و بازی می کنند. اخیرا بدعتی احمقانه و شرم آور در برخی هیئت های مذهبی در حال رخ دادن است و برخی از مداحان از رقصیدن برای اهل بیت می گویند .  “در خانه بعضی افراد باید بفهمند که سخنانشان تا چه حد آبروی شیعیان ، از ایران تا نیجریه و لبنان و .. را به بازی می گیرد. خطاب به بعضی افراد باید گفت : برادر عزیزم ، خدا قوت ، “به به کُم الله “ کنید<<

متن کامل سخنان استاد رحیم پور ازغدی به شرح زیر است. (پیشنهاد می شود این متن جذاب را حتما بخوانسید) حسن رحیم پو ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به بحث بازار و اقتصاد اسلامی و همچنین تاکید امام حسین(ع) در روز عاشورا به یاران خود مبنی بر پاکی اقتصادی اظهار داشت: امام حسین(ع) در روز عاشورا گفت هرکسی بدهی دارد و حق مالی کسی به گردن اوست و به حقوق اقتصادی فردی تجاوز کرده است نمی‌خواهم خونش با خون ما مخلوط شود. وی افزود: ابا عبدالله(ع) برخی را در روز عاشورا بیرون کرد و گفت؛”نمی‌خواهم شما شهید شوید و فرمودند اگر از کسی قرض کردی و قرضش را ندادی برای من شهید نشود“. این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما دو نوع عزارداری و محرم داریم گفت: اولین روضه رسمی برای امام حسین(ع) را یزید خواند و اولین روضه حقیقی را زینب(س) خواند؛ امروز در جامعه شیعه هم دو تیپ عزاداری و مداح داریم؛ ما هم روضه زینبی داریم و هم روضه یزیدی. وی با اشاره به قضیه تاریخ کربلا تاکید کرد: کسانی که امام حسین(ع) را دعوت کردند و حدود ۱۲۰ هزار نفر بودند گفتند ما محب حسین(ع) هستیم ولی همین قالتاق ها در کربلا با امام حسین(ع) چه کردند؟ امروز هم از همین قالتاق ها داریم. رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه با دو نوع اسلام و تشیع از نگاه امام و رهبری داریم گفت: ما کسانی داریم که به تعبیر امام(ره) اسلام آمریکایی و به تعبیر رهبر معظم انقلاب تشیع انگلیسی دارند. وی با بیان اینکه باید مراقب تشیع انگلیسی که هدفش احمق نشان دادن شیعه است باشیم افزود: خدا لعنت کسانی که در عزاداری امام حسین(ع) لخت می‌شوند و می گویند “مستم و مستم”، “مشتم و مشتم” و ” رقاصم و رقاصم رقاصه عباسم”؛ البته باید گفت ۹۰ درصد هیأت ها برای خدا و عشق امام حسین(ع) خدمت می‌کنند و اگر مداح ها نبودند قضیه کربلا فراموش می‌شد . این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: آنهایی به حضرت امام حسین(ع) و “حضرت محسن(ع)” ارادت داشتند که زیر آتش و بمب‌های شیمیایی “حسین حسین” گفتند و شهید شدند نه یک مشت شیعه انگلیسی مفت خور که برخی از انها جلسه‌ای ۳۰ میلیون تومان می‌گیرند؛ این افراد تا وقتی دنیایشان تامین باشد “حسین حسین” شان برقرار است. رحیم پور ازغدی با بیان اینکه من افتخار دارم وهابی‌ها من را تهدید به مرگ کردند و ریگی در اعترافاتش اسم من را برده بود گفت: من دوست دارم تیمی از وهابی‌ها و شیعیان انگلیسی من را تهدید کنند چراکه من دوست دارم با آنها درگیر شوم. وی در واکنش به بازتاب هایی که اخیرا برخی شبکه های شیعی لندن نشین به اظهاراتش در خصوص برگزاری دهه محسنیه دادند گفت: من این سخنان را از سخنان برخی مراجع برداشت کردم؛ چند وقت پیش دو تن از مراجع گفتند آنچه سفارش شده دهه محرم است و اگر بخواهید دهه های دیگری درست بکنید عزاداری سید الشهدا تحت الشعاع قرار می‌گیرد؛ برخی هم آمدند گفتند “ما دهه چهارم فاطمیه را هم در اسناد پیدا کردیم و بعد دهه محسنیه و انشالله می‌خواهیم “شهر”(یک ماه) عزاداری محسنیه برگزار کنیم”؛ خب این کارها باعث میشود مردم از عزاداری ها بیزار شوند؛ برخی گفتند علمایی که می‌گویند دهه های محسنیه و غیره را برگزار نکنید بی ولایت هستند. وی همچنین در ادامه با تکذیب برخی اخبار در مورد اظهارات خود گفت: من کی گفتم عزاداری برای حضرت محسن(ع) بدعت است چرا دروغ میگویید؟ من گفتم برخی قالتاق هستند که اسمشان شیعه است؛ این افراد کسانی هستند که در بازار ربا میخورند؛ ولی من کی گفتم شیعیان قالتاق هستند؟ چرا برخی نامردان دروغ میگویند؟ رحیم پور ازغدی با بیان اینکه شیعیان لندنی به اندازه وهابی ها خطرناک هستند و در قم و اصفهان و نجف مدرسه علمیه دارند گفت: امروز تمام مداحان باید بروند منشور رهبر معظم انقلاب در مورد مداحی را بخواهند، البته اگر برخی نگویند رهبری هم ضد ولایت است، یک کلام ایشان گفتند در هیأت ها لخت نشوید، ولی ببینید برخی چه بلوایی درست کردند؛ تشیع این افراد اطاعت از امام حسین(ع) نیست  وی افزود: رهبری در این زمینه دستور و حکم حکومتی هم ندادند و تنها به عنوان یک عالِم توصیه کردند، ایشان گفتند وقتی می‌روید پشت بلندگو صد بار میگویید “حسین وای حسین وای” خب چیزی نمیفهمی و یاد نمیگیری بلکه بجای آن حدیث بگویید. این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کسانی که ترانه‌های لهوی را با اشعار هیئات مخلوط می‌کنند خائنین به امام حسین(ع) هستند گفت: برخی قلاده می‌بندند و صدای سگ و توله سگ در می‌آورند؛ امسال در مشهد چنین اتفاقی افتاد. رحیم پور ازغدی گفت: برخی در هیئات عین مست‌ها لخت می‌شوند و تلو تلو می‌خورند و یک کسی بالای منبر می‌گوید “ما اگر از سر بریده می‌ترسیدیم در محفل عشاق نمی‌رقصیدیم“. وی افزود: امروز این دست عزاداری ها را در شبکه های وهابی پخش می‌کنند و می‌گویند خب حال حسین عاقل‌تر بود یا یزید؟؛ امروز باید منشور رهبری برای مداحی را توزیع کنند و هرکسی اشکال دارد باید اشکال کند. این استاد حوزه و دانشگاه به واکنش برخی از شیعه نمایان به سخنان امام و رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: برخی می‌گویند آقای خمینی باید آن دنیا جواب بدهد چون گفته است با قاتلان حسین وحدت کنید؛ آیا سنی های کشور ما از قاتلان امام حسین هستند؟ رحیم پور از غدی با بیان اینکه برخی روحانیون در حوزه‌های علمیه تهمت بی دینی به امام خمینی(ره) زدند چراکه معتقد بودند شیعه و فقه شیعی را باید از سیاست و مبارزات سیاسی جدا کنید گفت: امروز شیعه انگلیسی در مشهد و قم و اصفهان و نجف مدرسه علمیه دارد و دارد لشگر طلابی را راه می‌اندازد تا تفکر امام و انقلاب و رهبری را تا دهه‌های دیگر از بین ببرد. وی در ادامه به بیان بخش هایی از نوشته های امام خمینی پرداخت که آمده است: استعمار در فرهنگ حوزه های ما نفوذ کرده است. وقتی حربه تهدید کارگر نشد، راههای نفوذ تقویت شد. اولین القائشان جدایی دین از سیاست است. می گویند حسین و مهدی و علی و عاشورا … را سیاسی نکنید . می خواهیم با اینها حال کنیم. در پاسخ باید به اینها گفت:اگر سیاست نبود، عاشورا نبود. عاشورا سیاسی بود. سید الشهدا(ع) گفت: ما با حاکمی مثل یزید بیعت نمی کنیم. حضرت حجت سیاسی است. شعار حضرت، حجت سیاسی است. شعار حضرت حجت، عدالت جهانی است که موضوعی سیاسی است. امام می گوید: گفتند دین از سیاست جداست. تا جائی که این دخالت دون شان فقیه شد . روحانیون مجاهد از این نفوذی های حوزه بیشتر زخم برداشتند. اینها به ما تهمت بی دینی زدند. در شروع مبارزات اسلامی اگر می خواستی بگویی شاه خائن است، بلافاصله جواب می شنیدی که شاه شیعه است! عده ای مقدس نمای واپسگرا همه چیز را حرام می دانستند و هیچ کس قدرت این را نداشت که در مقابل آنها قد علم کند. خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی های دیگران نخورده است. فقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردی و عبادی شد و قهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره و حصار بیرون رود و در سیاست [و] حکومت دخالت نماید، حماقت روحانی در معاشرت با مردم فضیلت شد. به زعم بعضی افراد، روحانیت زمانی قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپای وجودش ببارد والا عالم سیاس و روحانی کاردان و زیرک، کاسه ای زیر نیم کاسه داشت . و این از مسائل رایج حوزه ها بود که هرکس کج راه می رفت متدین تر بود .. به ما نسبت تارک الصلوه و کمنیست می دادند و ما در تنهایی خون می گریستیم . وی همچنین به تهدید ترور وهابی‌ها علیه خود اشاره کرد و اظهار داشت: این تیم‌های تروری که آمد تا این دانشمندان هسته‌ای را بزنند یک فرد غیر هسته ای هم هدف داشتند که من بودم که متاسفانه خنثی شد؛ دوستان وزارت اطلاعات هم به من گفتند سه تیم از اسرائیل آمده بود به ایران برای ترور که یکی از اهداف آنها تو بودی


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:مطالب مذهبی وبرگرفته ازاحادیث, قرآن, سخنان امامان معصوم, سخنان رسول خدا, و, , , ,, | 15:41 | نویسنده : خــــــادمـ الـحـسیـن |

پيام نماينده مقام معظم رهبري در اتحاديه انجمنهاي اسلامي دانش آموزان به مناسبت آغاز جنبش جهاني دانش آموزي

جنبش دانش آموزي جهان اسلام حركتي نوين در بيداري اسلامي است

 

بهار امسال و هنگامه رويش غنچه ها و طراوت زمين و زمان، رنگ و بويي ديگر دارد، گل هاي بوستان اسلام و قرآن به جرم اسلام خواهي پرپر مي شوند. اينك با اوج گيري و فراگيري نهضت جهاني اسلام پنجه خونين صهيونيزم جهاني از پس پرده هاي ريا و تزوير سرسپردگان و مزدوران آنان آشكار مي شود. كودكان و نوجوانان و جوانان، زنان و مردان عرب و مسلمان به كمك سازمانهاي مردم فريب بين المللي مسلخ توطئه هاي استكبار جهاني مي روند. اينك هيچ انسان ازاده اي نيست كه بر قاب رسانه هاي ديداري تصاوير دردناك ظلم و ستم بي شمار سردمداران حكومت هاي فرسوده ي منطقه را نبيند و خون نگريد. حوادثي است كه دلها را به درد آورده و آه از نهاد انسانيت بر مي آورد . از ديگر سو قيام مردم مسلمان و آزاديخواه عرب و مسلمان، كه با حضور پرشور نوجوانان و جوانان طراوت و رنگ و بوي بهاري گرفته است، شمارش معكوس و سريع افول قدرت شيطان بزرگ و مزدورانش را نويد مي دهد. به اذعان و اعتراف رسانه هاي دشمن، بخش بزرگي از حركت بيداري اسلامي در كشورهايي چون مصر و تونس و بحرين و اردن و يمن و ليبي، مديون حضور آگاهانه نوجوانان و دانشآموزان غيور اين سرزمين هاست. اين همان اتفاق مباركي است كه نوجوانان و دانشآموزان ايراني در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس به عيان تجربه كرده اند. اينك كه شكوفه هاي مقاومت سي و سه ساله ملت مسلمان ايران به بار نشسته است و نهال مقاومت پس از لبنان عزيز و فلسطين قهرمان در كشورهاي ديگر اسلامي رو به رشد نهاده است، شايسته است دانشآموزان عزيز ايران اسلامي به ويژه اعضاي گرامي تشكل هاي دانشآموزي در سراسر كشور، حركتي نوين را در همبستگي دانشآموزانجهان اسلام و در مبارزه با استكبار جهاني آغاز نمايند و با ارتباط مستمر و هدفمند و تبادل تجربيات و افكار اسلامي و انقلابي"جنبش دانشآموزان جهان اسلام"را به عرصه ظهور برسانند. از همه اعضاي عزيز تشكل ديرپا و انقلابي انجمن هاي اسلامي دانشآموزان مي خواهم تا با حركت خودجوش و انقلابي خود در سراسر كشور، پرچمدار اين همبستگي اسلامي و ايماني شوند و همدردي و همراهي خود را با دوستان و برادران عزيزشان در كشورهاي اسلامي به ويژه ملت مسلمان بحرين اعلام نمايند.

حركت منسجم و خود انگيخته دانشآموزان عزيزمان مبتني بر آرمانهاي امام عزيز و شهيدان گرانقدر و منويات رهبر حكيم انقلاب با بهره گيري از ابزارهاي مختلف ادبي، هنري، رسانه اي و اجتماعي و فرهنگي مي تواند الگوي عيني و عملي براي دانشآموزان رهايي يافته مصر و تونس بوده و الهام بخش نوجوانان بحرين و يمن و ليبي و غزه باشد.

از همه رسانه هاي ديداري و شنيداري به ويژه صدا و سيماي جمهوري اسلامي و مطبوعات و رسانه هاي مجازي تقاضا دارم با انعكاس مناسب حركت هاي دانشآموزي جلوه ي زيباتر و تأثيرگذارتري به اين جريان ناب و زلال بخشند.

با آرزوي پيروزي كامل اسلام بر كفر و استكبار

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:مطالب مذهبی وبرگرفته ازاحادیث, قرآن, سخنان امامان معصوم, سخنان رسول خدا, و, , , ,, | 15:40 | نویسنده : خــــــادمـ الـحـسیـن |

        شهیدَل تا وَ دَسمان بای علی تَنیا نِه می لِی مِن

                                       وَ آیه آیه ی قرآن همیشه ها یمَه فرمانِی


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:مطالب مذهبی وبرگرفته ازاحادیث, قرآن, سخنان امامان معصوم, سخنان رسول خدا, و, , , ,, | 14:22 | نویسنده : خــــــادمـ الـحـسیـن |

                                  

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:مطالب مذهبی وبرگرفته ازاحادیث, قرآن, سخنان امامان معصوم, سخنان رسول خدا, و, , , ,, | 14:18 | نویسنده : خــــــادمـ الـحـسیـن |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


http://www.1abzar.com/abzar/slider.php">اسلایدر